Dolar
32.56
Euro
34.75
Altın
2,377.17
ETH/USDT
3,068.80
BTC/USDT
63,493.00
BIST 100
9,524.59
Eğitim

Program çeşitliliği ve hazırlık sınıfları İmam Hatiplere ilgiyi arttırdı

ÖNDER Genel Sekreteri Tekgöçen, "İmam Hatipler sadece imam yetiştirsin, diğer alanlara girmesin diye bir propaganda yürütülüyordu bir zamanlar ama bugün artan program çeşitliliği ile veliler çocuklarının İmam Hatiplerde okuması için çabalıyor." dedi.

20.07.2017 - Güncelleme : 20.07.2017
Program çeşitliliği ve hazırlık sınıfları İmam Hatiplere ilgiyi arttırdı

İSTANBUL - MÜCAHİT TÜRETKEN

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Genel Sekreteri Yunus Tekgöçen, İmam Hatiplerde farklı alanlarda programlar açıldığını, bazı okullarda yabancı dil hazırlık sınıflarının da bulunduğunu belirterek, "İmam hatipler sadece imam yetiştirsin, diğer alanlara girmesin diye bir propaganda yürütülüyordu bir zamanlar ama bugün artan program çeşitliliği ile veliler çocuklarının imam hatiplerde okuması için çabalıyor." dedi.

Tekgöçen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, imam hatip okullarının katsayı ve diğer engellemeler öncesinde oldukça başarılı olduğunu, engellemeler sonrasında öğrenci sayısının 60 bine kadar düştüğünü söyledi.

Daha sonra hali hazırdaki siyasetin katkısıyla engellerin kaldırıldığını, öğrenci ve okul sayısının artmaya başladığını ifade eden Tekgöçen, bu durumun okullardaki eğitim kalitesini de yükselttiğini vurguladı.

Tekgöçen, yeni programlarla imam hatip okullarının cazibesinin arttığını ve öğrencilerin imam hatip okullarına rağbet gösterdiğini dile getirdi.

"Veliler çocuklarının imam hatiplerde okuması için çabalıyor"

İmam hatip okullarının sayısının artmasıyla Kartal, Beyoğlu gibi başarılı proje okullarının sayısının artmasının kaçınılmaz olduğunu belirten Tekgöçen, şöyle devam etti:

"Veliler okulda uygulanan programın içeriğine, tabiri caizse tabelasına dikkat ediyor. Bugün imam hatiplerde fen, sosyal bilimler, spor, musiki, geleneksel-çağdaş görsel sanatlar ağırlıklı programlar açıldı. Bunun yanı sıra sadece hafızların eğitim gördüğü okullar ve örgün eğitimle birlikte hafızlık projesi uygulayan imam hatip okullarımız var. Yalnız İngilizce, Arapça, Almanca, İspanyolca hazırlık sınıfı olan okulların yanı sıra hem İngilizce hem İspanyolca hem Arapça hem de İngilizce bir arada hazırlık sınıfı olan okullarımız var. Bu program çeşitliliği ile öğrenciler kendi ilgi alanlarına yoğunlaşabilecek. Onların gelecek projeksiyonuna ışık tutacak alanlar açılıyor. Hafızlık, spor, musiki, görsel sanatlarla ilgili özel yetenek sınavları yapılıyor. 'İmam hatipler sadece imam yetiştirsin, diğer alanlara girmesin' diye bir propaganda yürütülüyordu bir zamanlar ama bugün artan program çeşitliliği ile birlikte veliler çocuklarının imam hatiplerde okuması için çabalıyor."

Bilimsel yarışmalarda elde edilen başarılar

Tekgöçen, imam hatiplerin başarısını, yapılan bilimsel proje ve diğer yarışmalarla da ispat ettiğini aktardı.

İmam hatiplilerin girdikleri yarışmalarda elde ettikleri derecelere de değinen Tekgöçen, şunları anlattı:

"TÜBİTAK 48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na bu yıl 12 dalda yapılan toplam 13 bin 940 başvurunun bin 257'sinin imam hatip liselerinden olmuştur. İmam hatip lisesi projelerinden 65'i bölge finaline, 12'si de Türkiye finaline kaldı ve 7 okulumuz matematik, fizik, kodlama, sosyoloji, tarih, değerler eğitimi ve teknoloji tasarım alanlarında Türkiye derecesi aldı. Dil eğitimi verilen okullarda öğrencilerimiz dört dilde münazara etkinliğine katıldı ve Arapça, İngilizce, Almanca ve İspanyolca dillerinde münazaralar gerçekleştirdi. Ayrıca öğrencilerimiz halterde Türkiye birinciliği, tekvandoda Avrupa üçüncülüğü, Uluslararası 14 Yaş Çocuk Resimleri Yarışması kategorisinde dünya birinciliği kazandı."

Merkezi ortak sınavdaki başarı

Merkezi ortak sınavlarda İstanbul ve Türkiye genelinde imam hatip ortaokullarından yüzlerce öğrencinin tüm soruları doğru cevaplayarak tam puan aldığını dile getiren Tekgöçen, "Merkezi sınavda, proje olmayan, sadece bulunduğu mahallenin öğrencileriyle eğitim yapan okullarımız da büyük başarı gösterdi. Özellikle son 2-3 yıldır okulların programlarını ve kadrolarını oturtmalarının bunda etkisi var. Ayrıca velilerin öğrencileri daha nitelikli takibi bu başarılarda önemli bir etken." ifadelerini kullandı.

İmam hatiplerin meslek liseleri arasındaki başarısının oldukça yüksek olduğunu ifade eden Tekgöçen, fen ve sosyal bilimler ağırlıklı programların açılmasıyla birlikte fen liseleri ile rekabete girebileceklerini belirtti.

"450 puanın üzerinde 30'dan fazla imam hatip var"

Tekgöçen, imam hatiplerin fen ve diğer Anadolu liseleri ile tatlı bir rekabetinin bulunduğunu dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Arzumuz imam hatiplerin çok nitelikli okullar olması, diğer okulların düşük standartlı kalması değil. Toplam eğitimin kalitesinin artması ve imam hatiplerin de bu artışta bir taşıyıcı rolünün olmasını istiyoruz. Böyle kaliteli okullar ülke genelinde ne kadar çok yaygın olursa diğer okullara bir rol model olma, eğitimi dönüştürme imkanına kavuşacağız. İmam hatip liseleri, meslek liseleri içerisinde zaten başarısı yüksek. Şu an 450'nin üzerinde bir puanla öğrenci alıyor okullarımız. Bu puanlara öğrenciler tercih ettiğinde ulaşılabiliyor. 450 puanın üzerinde 30'dan fazla imam hatip var. Bu Türkiye genelinde ilk 100 okulda 30 tane imam hatip demektir. Ayrıca bunların tüm ülke geneline yayıldığını düşünürsek ulaşılabilirliği açısından da önemi ortaya çıkıyor."

ÖNDER'in imam hatip öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarına katkı sağladığı gibi eğitim bursu, sosyal-kültürel aktivitelerde de bulunduğunu bildiren Tekgöçen, "Esas alanımız imam hatip öğrencileri olsa da bazen kamplarımızı ve imkanlarımızı diğer okul öğrencilerine de açıyoruz. Sadece imam hatiplerle sınırlı olmasın, kaynaşma, birliğe katkı sağlasın istiyoruz." şeklinde konuştu.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.
İlgili konular
Bu haberi paylaşın