Dolar
32.37
Euro
34.96
Altın
2,233.04
ETH/USDT
3,562.40
BTC/USDT
70,319.00
BIST 100
9,079.97
Eğitim

'YKS'de sözel öğrencilerdeki endişe değişmedi'

SETA Eğitim ve Sosyal Politikalar Direktörlüğü uzmanlarından Emin, "Meslek, sosyal bilimler ve imam hatip öğrencileri için kaygı matematik sorularında. Son açıklanan durum ile bu kaygı giderilmiş olmadı." dedi.

27.10.2017 - Güncelleme : 27.10.2017
'YKS'de sözel öğrencilerdeki endişe değişmedi'

Ankara

ANKARA

SETA Eğitim ve Sosyal Politikalar Direktörlüğü uzmanlarından Müberra Nur Emin, Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) ilişkin son yapılan açıklamalar konusunda, "Meslek, sosyal bilimler ve imam hatip öğrencileri için zaten Türkçe testinden bir kaygı yok. Kaygı matematik sorularında. Son açıklanan durum ile bu kaygı giderilmiş olmadı." dedi.

Emin, YKS'ye ilişkin, "Temel Yeterlilik Testi'nde (TYT) Türkçede coğrafya, tarih, din, felsefe veya biyoloji alanından seçilmiş bir metin üzerinde, matematikte ise fizik, kimya veya coğrafya gibi alanlarda da sayısal yeterliliklerin sorgulanacağına" ilişkin yapılan son açıklamalarla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

"Özellikle sosyal bilimler, meslek ve imam hatip liselerinde herhangi bir mağduriyetin söz konusu olmayacağı" yönündeki açıklamalara işaret eden Emin, "Bu mağduriyetin yaşanmaması hepimizin dileğidir ancak bunun için ivedilikle örnek soruların yayımlanması gerekiyor çünkü yapılan açıklamaya göre TYT'nin YGS'den farklı bir tarzda olduğu belirtiliyor. Dolayısıyla öğrenci, veli ve eğitimcilerde belirsizlikten kaynaklı endişe söz konusu." dedi.

Emin, endişenin giderilmesi için örnek soruların yayımlanması ve pilot bir uygulama yapılması önerisini dile getirdi.

"Sosyal bilimcilerin endişesi değişmedi" 

Dünya genelinde matematik ve dil becerilerini ölçen başta ABD'deki SAT sistemi olmak üzere benzer sınavlar olduğuna dikkati çeken Emin, şunları kaydetti:

"YKS'deki sorun şu, özellikle sözel bölümlerde okuyan öğrenciler, önceki sistem gereği 4 yıl boyunca matematik yerine daha çok sosyal bilimler ve Türkçe sorularını yaparak barajı geçebiliyorlardı. Açıklanan sistemde ise tüm öğrenciler, sosyal bilimler yerine matematik ve Türkçe sorularıyla aynı oranda muhatap olacaklar ancak sistemin bu yıl uygulanacak olması nedeniyle sözel öğrencilerin kısa süre içerisinde matematikteki açıklarını kapatmaları çok güç olacak."

Emin, sosyal bilimler, meslek ve imam hatip lisesi öğrencileri ile görüştüğünü belirterek, "(Bu yıla kadar matematik ile çok muhatap olmadık, diğer okul türleri ile yarışabilmemiz için matematikteki açığımızı kapatmamız gerekiyor) deniliyor. Dolayısıyla böyle bir endişe söz konusu. Zaten matematikten dolayı sözel öğrenciler kaygı duyuyorlardı. Matematik sorularında fen bilimleri ve diğer sayısal becerilerin yer alacağı yönündeki açıklamaları öğrenenlerin kaygıları daha da artmış oldu. Bu nedenle soru örneklerinin yayımlanması çok önemli. Bu soruları gördüğümüzde daha net bir değerlendirme yapabiliriz." görüşünü dile getirdi.

Türkçe testinde de sosyal bilimler içerikli konulardan okuma ve anlamaya yönelik sorular olacağını ifade eden Emin, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Testler, sözel ve sayısal beceri olarak düzenlenebilir, bunda sakınca yok ancak sınavdaki derslerin ve soru sayılarının dağılımlarına baktığımızda sınavın kapsayıcılığı ve ölçücülüğünün azalması noktasında endişeler söz konusu. Bilhassa sınavın bu yıl uygulanacak olması ve bugüne kadar eski sisteme göre çalışmış öğrencilerin birden bu yeni sisteme uyum sağlama gerekliliği onlar için bir kayıp oluşturacaktır. Meslek, sosyal bilimler ve imam hatip öğrencilerinin zaten Türkçe testinden bir kaygısı yok. Kaygı, matematik sorularında. Yaptığımız görüşmelerde son açıklanan durum ile bu kaygı giderilmiş olmadı. Sınavın kapsayıcılığı açısından olumlu açıklamalar yapıldı ancak mevcut kaygıyı değiştirmedi."

"Oturumlar farklı zamanlarda yapılsın"

YKS'de öğrencilerin aynı günde toplam 4,5 saat süre ile sınava girmelerine yönelik eleştirinin altını çizen Emin, "Bir günde oldukça yoğun sınav sürecinin olması, öğrencilerdeki sınav kaygısını azaltmayı hedeflerken artırma riski taşıyabilir." dedi.

Sınav oturumlarının aynı gün değil farklı günlerde yapılması önerisinde bulunan Emin, "Zaten geçtiğimiz sistemde de bu şekilde yapılıyordu. Dolayısıyla her ilçede bir sınav merkezi olduğunu düşünürsek ayrı günlerde yapılmasının sınav kaygısını düşüreceğini düşünüyoruz. Ayrıca farklı günlerde yapılan oturumlar, adayların farklı alanlarda puan sahibi olmasını daha mümkün kılacaktır." ifadesini kullandı. 

Muhabir: Selma Kasap

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.
İlgili konular
Bu haberi paylaşın