Dolar

04.12.2017 - Güncelleme : 05.12.2017

Van

VAN - Cemal Aşan

İçişleri Bakanlığınca Kanun Hükmünde Kararname kapsamında belediyeye görevlendirme yapılan Van'ın Edremit ilçesi, yürütülen projelerle turizm cenneti olma yolunda ilerliyor.

Van Gölü sahilinde kentin en yeşil ilçelerinden biri olan Edremit'te, yürüttüğü projelerle ilçenin çehresini değiştiren Edremit Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili Atıf Çiçekli, vatandaşların yaşam standardını yükseltecek hizmetlerin de aksatılmadan yürütülmesini sağladı.

Vatandaşların gölden daha fazla yararlanmasını sağlamak amacıyla 30 yıldan bu yana sahilleri işgal eden kaçak iş yerlerini yıkan belediye, 2,5 kilometrelik sahil bandı, halk plajı, olimpik atçılık merkezi gibi projeleri de hayata geçirerek farklı belediyecilik hizmetleri sunmaya başladı.

Temel belediyecilik hizmetleri olan altyapı, temizlik, park ve bahçe düzenlemesi, karla mücadele hizmetlerini aksatmadan yürüten belediye, evde bakım ve temizlik hizmetleri, spor ve kültürel etkinlikler, yardıma muhtaç ailelere yardım gibi sosyal belediyecilik alanında vatandaşların yüzünü güldüren projelere de imza atıyor.

Edremit'in çehresi belediye hizmetleriyle değişiyor
İçişleri Bakanlığınca belediyeye görevlendirme yapılan Van Gölü kıyısındaki Edremit ilçesi, projeler ve yatırımlarla turizm cenneti olma yolunda ilerlerken vatandaşların yaşam standardı da yükseltiliyor.
04.12.2017

Kaymakam ve Belediye Başkan Vekili Çiçekli, AA muhabirine yaptığı açıklamada, görevlendirme yapılmasının üzerinden bir yıla yakın zaman geçtiğini anımsatarak, göreve başladıkları ilk andan itibaren vatandaşların, ciddi anlamda mahrum kaldığı yerel yönetim hizmetlerini almaya başladıklarını söyledi.

"Kaynakları farklı kalemlerle terör örgütüne aktarmışlar"

Göreve başladıklarında her anlamda enkaz halinde, teknik personel ve kurumsallık anlamında hiçbir şeyin olmadığı bir belediyeyi devraldıklarını vurgulayan Çiçekli, "Mali anlamda ciddi sıkıntılar içinde olan, yatırımları, vizyonları, stratejik planları olmayan, her anlamda düzeltilmesi gereken bir yapıyı devralmak zorunda kaldık. Ne yazık ki terör örgütüne yardım ve yataklık yapan bu yönetimin (eski belediye yönetimi) vatandaşımıza hizmet yerine kaynaklarını dağa ve farklı birimler, personel, kalemler üzerinden bunların (terör örgütü) sosyal veya toplumsal yapılarına ulaştırmaya alışan bir oluşumla karşı karşıyaydık. Öncelikle terör örgütüne müzahir olduğunu düşündüğümüz personelin çıkışlarını vererek belediyemizi bu anlamda temizlemeye gayret gösterdik. Daha sonra temizlik, altyapı, yol, asfalt, parke taşı düzenlemelerini kışa girmeden başlattık. Kış geldiğinde yaz döneminde neler yapabileceğimizin çalışmalarını yaptık. Günlerce süren toplantılar, faaliyet planlarıyla önümüzü görmeye çalıştık. Bununla birlikte kültürel ve sosyal çalışmalarımız kış sezonunda başladı." diye konuştu.

Çiçekli, yörenin kültürel dokusuna, geleneksel yapısına, inanç sistemine uygun kültürel faaliyetler yürütmeye çalıştıklarını; kandillerde ve önemli günlerde dini motifli programlar hazırladıklarını, taziye evleri ve camilerin temizliğini gerçekleştirdiklerini ifade etti.

Belediye tarihinde ilk kez okulların ihtiyaçlarını giderdiklerini, öğrencilerin farklı kültürel ve sosyal projelerin içinde olmalarını sağlamaya çalıştıklarını anlatan Çiçekli, inşaat sezonu başlamamasına rağmen şubat ayında sahildeki 30 yıllık işgallere son vererek sahil bandını düzenlemeye başladıklarını aktardı.

Kar altında sahile dolgu yaptıklarını, ilkbaharla birlikte sahili yeniden düzenlemeye başladıklarını anımsatan Çiçekli, gelecek ay içinde sahil bandı projesinin tamamlanacağını bildirdi.

"İnsanları kardeşlik sofrasında birleştirdik"

Edremit'te insanlara farklı bir ramazan coşkusu yaşatmaya çalıştıklarını, her gün 5-8 bin insanı kardeşlik sofrasında bir araya getirdiklerini anlatan Çiçekli, şöyle devam etti:

"Ramazan ayında burada 200 bin Edremitliye, Vanlıya iftar programı düzenledik. Her zaman İstanbul'da özenerek izlediğimiz Feshane etkinliklerini buraya getirdik ve güzel bir ramazan coşkusu vatandaşımıza yaşattık. Sahil bandı projemiz kapsamında bu alanda 2,5 kilometre çalışma başlattık. Her Vanlının aracının arkasında bir mangal olduğu efsanesi vardır burada. Biz de vatandaşımızın rahatlıkla mangal yapabileceği bir alan ortaya çıkardık. 200 kameriye ve barbekü ile vatandaşımıza hizmet edecek alanı sahil bandı projemize ekledik. Prestij Cadde Projesi başlattık. 400 metrelik alanda bütün ticari işletmelerin ilçeye değer katacağı markaların olacağı, kaliteli mekanlarla insanlarımızın sosyalleşebileceği ve ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri alanlar ortaya çıkardık."

Çiçekli, Edremit bahçelerini de koruyarak tarihi Van Evleri Sokağı Projesini hazırladıklarını anlattı. Bu projenin çalışmalarına başladıklarını dile getiren Çiçekli, "Burada kalaycısı, gümüşcüsü, telkari ustası, butik otelleriyle yaşayan Van evlerinin olduğu alanlar ortaya çıkarıyoruz. Urartulardan günümüze gelen Şamran Kanalı'nı çevresinde yürüyüş yolları, rekreasyon alanları oluşturarak turizme kazandırmayı hedefledik. Edremit, 12 bin nüfuslu ilçeden 120 bin nüfuslu metropol bir ilçeye dönüştü. Bu dönüşümün sağlanması için gerekli projelerimizi hayata geçiriyoruz." ifadelerini kullandı.

Kamu hizmetlerinin sunulduğu binaların dağınık durumda olduğunu, bu nedenle eski Yüniplik Fabrikası'nın bulunduğu alanı külliyeye dönüştürdüklerini belirten Çiçekli, tüm kamu kurumlarını buraya toplayarak vatandaşlara bir arada daha iyi hizmet vereceklerini söyledi.

Çiçekli, hizmete açtıkları Aile Destek Merkezleri ile kentleşmenin, altyapının tam sağlanamadığı mahallelelerde kadın ve çocuklara nefes alabilecekleri alanlar oluşturduklarını belirterek, bütün kursların açıldığı, kadınların gönüllerince sohbet edebilecekleri imkanlar sunmaya çalıştıklarını ifade etti.

"Kaynaklarımız artık terör örgütüne aktarılmıyor"

Vatandaşların Van Gölü'nden daha fazla yararlanmasını sağlamak amacıyla kentin ilk halk plajını hizmete açtıklarını, gelecek yıl da jetski, rüzgar sörfü ve diğer tüm su sporlarıyla hizmete devam edeceklerini bildiren Çiçekli, şunları kaydetti:

"Belediyemizi devraldığımızda 8,5 milyon lira borcu vardı. Sadece beşeri teknik ve kurumsal alanda değil mali alanda da enkaz halindeydi. Esnafımızın borçları vardı, bunları ödemek zorundaydık. Kış döneminde 6 milyon lira ödedik ve esnafa borcumuz kalmadı. Bunun yanında yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Geçmiş dönemde 8 kilometre asfalt yapılırken şu anda biz devletimizin bütün imkanlarıyla 42 kilometrelik sıcak asfalt yaptık. Yine kanalizasyon ihalesini yaptık. Sosyal Yardımlaşma Vakfı ve belediyemizin imkanlarıyla 30 milyon liraya yakın sosyal yardım yaptık. Devletimiz bütün imkanlarıyla vatandaşımızın emrine amade şekilde çalışıyor. Kaynaklarımız artık çeşitli hüllelerle dağa, terör örgütüne aktarılmıyor, tamamen vatandaşımızın hizmetine kullanılıyor. Bunun memnuniyetini, vatandaşa hizmet etmenin onurunu yaşıyoruz. Vatandaşımıza hizmet etmek bizim için şereftir. Bu tarihi zamanlarda devletimiz bizlere böyle önemli görevleri tevdi etti. Biz de bu görevlerin hakkını vermeye çalışarak vatandaşımıza layık olduğu kaliteli hizmeti sunmaya çalışıyoruz. Ne yazık ki vatandaşlarımızın güvenine, hürmetine uygun davranmayarak, onların güvenine ihanetle karşılık verdiler ve kaynaklarını başka noktalara devşirdiler. Biz bu kaynakların yanlış noktalara aktarılmasının önüne geçerek olması gereken kamu hizmetlerinde kullanıyoruz. Bundan memnuniyet duyuyorum."

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.